19 november 2012

Prometheus

Noomi Rapace i actionfilm a´la Ridley Scott. Först ville jag se filmen på bio, men när jag såg trailern för den så vågade jag inte riktigt utan väntade tills den kom på dvd.
Men jag hade inget att oroa mej över. Den är välgjord, skrämmande och bra, men skräck... nä inte direkt.

Den känns VÄLDIGT lik Alien-filmen till upplägget. Det är snygga miljöer och väldigt bra gjort på skeppet. Men det är ingen gång som man blir sådär plötsligt skrämd och sitter pressad mot ryggstödet i soffan med hög puls. Här är det mer smygande fara.

Det är en maffig, tekniskt snygg och storslagen film, men man får inte tro att det är en uppföljare till Alien. De 2 timmarna går fort och jag måste erkänna att vissa frågor biter sig kvar. Varför gjorde han så? Vad hände där? Hur kan man vara så dum?..... Den sista är rätt klassisk :-)

Jag tycker ändå att det var en bra film. Ger den betyget Torsdagsfilm!

Prometheus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar