14 oktober 2015

Maze Runner: The Scorch Trials

Detta är uppföljaren och mittendelen i framtids-trillogin av James Dashner. Det var ganska precis ett år sedan jag såg första delen. Med facit i hand skulle jag nog ha kollat på den igen innan jag såg uppföljaren. Det var många saker jag glömt, storyn tar vid precis där 1:an slutade.

Vi får följa Thomas, Minho, Theresa, Newt, Frypan och Winston när de flytt från Labyrinten. Men det är svårt att veta vilka som är ens vänner och vilka som är fienden. Och sedan alla däremellan.... Zombieliknande otäcka varelser, som smittats av det dödliga giftet. Vid flera tillfällen kastas jag bakåt i biostolen, och vissa scener kollar jag mellan fingrarna.

Filmen är stundtal ganska rå, den är snabbt berättad och det är fullt drag hela tiden. Flera gånger tror jag att filmen är slut, men det blir såklart en redig cliffhanger som avslut. Filmen är bara 1 ½ timma, men det känns som helt ok. Det här är underhållning för stunden. Tur att det är 15 års gräns, den här vill jag inte att ungarna ska se....
Jag ger den betyget torsdagsfilm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar