5 februari 2012

Captain America

Trodde att det var maken jag såg filmen på bio med i somras, men han hade inte sett den tidigare. Fast då såg jag den i 3D och visst, det ger det hela en dimension till. Undrar föresten vem jag gick med... :-) Så... Varför hyr jag en film jag redan sett?? Jo, den är en underhållande och spännande film. Måste dock erkänna att Stanley Tucci ger mej kalla kårar, efter att han spelat psykopat av värsta graden i filmen "Flickan från ovan". Det var en otäck och mycket obehaglig film. Här finns allt en Marvel-rulle ska innehålla. Hjältemod, action, häftiga effekter, en riktig skurk och det där "America-fixar-allt!" Drygt 2 timmars ren underhållning, det är vad jag får. Det är nog också svaret på frågan varför jag väljer att se den igen. Sen är det klart att en snygg hjälte inte skadar.....

Captain-America-The-First-Avenger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar