25 mars 2013

Heroes & Demons

Herregud! Har lite svårt att veta vad jag ska säga om den här filmen. Lovefilm skriver såhär på sin hemsida:
"Hjältar, skurkar, underdogs och sköna lirare möts i en omskakande, träffsäker och totalt oförutsägbar filmupplevelse från gräddan av Hollywood. "Heroes & Demons" samlar några av planetens riktiga superstjärnor i skruvade livsberättelser om gott mot ont och viljan att överkomma motgångar."

Det tycker jag låter riktigt lovande, kanske lite Sci-Fi, hjältefilmer gillar jag ju, och på Imdb fick den 6 av 10 från en recensent. Den skulle fått 7 eller 8 om inte en viss ljudeffekt varit med.
Så jag sålde in filmen hos maken och vi började se den på lördagskvällen.

För det första så är det en massa kortfilmer, jag försöker verkligen men hittar ingen sammanhang mellan dem. Antingen var jag för trött eller för dum för att fatta storheten med filmen. Maken ville ge upp ganska snart, men jag tänkte inte ge mej, jag ville hitta poängen. Filmen är endast 1 timme och 32 minuter lång, och den är fulla med kända skådespelare, så vi höll ut. Men icke!!! Den här filmen går mej förbi.

Alltså, kortfilmerna är helt ok, tänkvärda men ibland lite väl skruvade. Det irriterar mej väldigt att inte förstå dem! Och jag gillar inte filmer där jag behöver ha en förklaring..... men det skulle vara intressant att få veta vad som var meningen med den, vad jag missat.

Jag rekommenderar INGEN att öda tid på detta. Måndagsfilm helt klart! Har länkat till 6 kortfilmer, kommer inte ihåg fler, så läs gärna om du tycker det verkar intressant. Sedan får du gärna berätta för mej vad det intressanta är....

Heroes & Demons


Ollie Klublershurf va the Nazis
The second bakery attack
Air
Perfect
The Banker
Some place safe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar