14 mars 2013

Möhippan

En tjejig feelgood-film trodde jag. Helt fel! Visst den är tjejig, men det blir för mycket, det blir inte kul. Här är det 4 tjejer som hållit ihop sedan high school. De ska väl föreställa bästa vänner, men icke, såna vänner klarar jag mej utan. Det blir liksom inte ens roligt, sättet de behandlar varandra på. Det är otroligt otippat att den mobbade, stora tjejen är den som ska gifta sig, till de övrigas inte helt genuina glädje. Möhippan blir inte som de tänkt sig, bruden vill inte ha någon fyllefest, efter det blir det mesta fel.

Jag förstår att "Baksmällan" ligger som inspiration till den här filmen, det gjorde den till "Bridesmaides" också. Och ingen av dem lyckas! Beror det på att det inte funkar att översätta till tjejer? Att manuset är taskigt? Och varför måste det blir så äckligt, med spyor och annat tjafs?! Det spelar ingen roll att jag gillar både Kirsten Dunst och Isla Fischer, inte ens James Marsden kan lyfta filmen.

Nä, hoppa över den här och vänta in Baksmällan 3 som kommer i vår. Förströelse om man har tråkigt -ja, "feelgood-film" - nej. Jag ger den tisdagsfilm.

Möhippan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar