18 april 2012

Our idiot brother

Den här filmen drog jag lite på. Var mer actionsugen, men den fick väl duga då. Vet inte vad jag väntat mej, komedi fast inte så där fånigt löjligt. Men det var faktiskt bra. Det var lite ovan att se Paul Rudd yra omkring. Han spela en varmhjärtad kille står det i beskrivningen, jag vill nog snarare kalla honom korkad, godtrogen och väldigt naiv! Jag är mer van att se honom "kontorsklädd" men nu ser han ut lite som... Jesus! Rätt skön och avslappnad stil och inställning till livet!

Filmen handlar om en kille som åkt i fängelse för att ha sålt knark till en uniformerad polis, bara där hör man ju hur korkad han är! När han kommer ut ska hans familj, mamma o 3 systrar ta hand om honom sedan hans flickvän kastat ut honom. Eftersom han inte passar in riktigt i någon systers liv så blir det komplicationer. Och självklart är det samma saker som sätter honom i klistret, som även gör att han klarar biffen.

Det är en dråplig, rolig och varm film. Men man kan ju också se den lite djupare, vad trist och konstigt det skulle vara om alla anpassade sig, och gjorde allt för att passa in. Om vi tog bort alla små egenheter som gör oss till den vi är, bara för att vi vill vara som alla andra. Nä... då ser jag hellre mångfald och "orginal" !

Det här passar bra som en onsdagsfilm tycker jag!

Our Idiot Brother

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar