9 augusti 2012

Madagaskar 3

Så var det dags för den udda kvarteten från Central Parks Zoo.  Uppföljare nummer 2 hade jag väl inga större förväntningar på, men där hade jag fel! Den är riktigt roligt, samma klass som den 1:a filmen. Bra tempo, aktuell musik, och flera vuxenskratt. Den är snyggt gjord, är lagom lång för barn 1½ timma.
Jag gillar ju Alex, Marty, Gloria och Melman, men pingvinerna... de och Mikael Tornving är som vanligt helt strålande. Naturligtvis finns det en skurk också, en otroligt envis kvinna som vill ha ett lejonhuvud på sin vägg.

Jag gillar den betydligt bättre än Ice Age 4, där visades också en förfilm med Simpson, som jag inte tycker var lämplig för barn, den slapp vi här! Trailerna före filmen visade kommande barnfilmer och hela visningen kändes mer genomtänkt. Bra!

Det här är en fredagsfilm, möjligtvis en lördagsfilm om man har barn!
Dottern 9 år ger den 9/10.. inte illa!

Madagaskar 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar