26 januari 2013

The Bourne Legacy

Så trillade den ner i brevlådan, 4:e Bourne-filmen. Men utan Bourne.... hur ska det blir?! Ja... med tanke på att jag aldrig gillat Matt Damon så hoppades jag att det skulle bli bra. Men att den var såhär bra kunde jag inte ens drömma om!!

Det här är en helt ny förgrening, så det är ingen "makeover" med en ny Jason Bourne, utan nu kör vi på en annan agent. Det är onda som jagar de goda, ett uppdrag, ganska personligt och "storebror" som ser allt. Men det är så snyggt gjort, filmen börjar i ett lugnt tempo som stegras och avslutas i en jakt på cross och mc, som slår Mission Imposseble 2 med hästlängder!!! Här är det verkligen action och jag älskar det!

Jeremy Renner som spelad den nya agenten Aaron Cross är helt suverän! Jag gillade honom som Hawkeye i Avengers, men här spelar han i en annan liga. Honom vill jag se mer av! Rachel Weisz är också hon otroligt bra. I "Mumien"-filmerna spelar hon den tuffa flickvännen/frun, men här blir hon en actionhjälte! Edvard Norton spelar också bra som den osympatiske skurken.

Filmen är ganska lång, 2 timmar och 15 minuter. Men det var inte en lugn stund och tiden susade förbi. Jag kommer att kolla på allt extramaterial, och kanske lite valda delar av filmen, innan jag skickar tillbaks den. Det är en Lördagsfilm +, bättre blir det inte!
Jag hoppas verkligen det kommer en uppföljare....

The Bourne Legacy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar