20 februari 2012

Abduction

Äntligen blev det filmtajm i lördags, vi valde action, drama, triller, för det lät ju lovande. Och det var det säkert -om man är 15...... Känns som att målgruppen nog var de som gillar Twilight-filmerna. Men visst, det var lättsmält underhållning, spännande och action. Sigourney Weaver, Alfred Molina och självaste Mikael Nykvist är med. Helt klart upplagt för en uppföljare.

Men nu när jag skulle skriva om den kom maken och läste över axeln : "Ahaa.... Abduction..... har du sett den???" Jag svarade: " Öhh... jaa... och du satt bredvid!"

Så den lämnar inga djupa avtryck, men måste alla filmer göra det? Kan det inte bara vara trevligt att fly från verkligheten och slippa tänka för en stund? Att inte behöver klura på vem mördaren är, eller hänga med i någon rapp dialog, eller komma ihåg 8 olika storys som vävs samman i slutet, utan bara.....se.

Taylor Lautner som ny "filmhunk".....kanske om man är 15 då. Jag retade mej mest på att han har så konstiga ögon, ögonbrynen hänger liksom ner så ögonen blir som minimala streck. Herregud! Nu Imdb:ar jag killen och då spelar han Jacob Black i nämnda Twilight..... då förstår jag lite mer, och hade nog i ärlighetens namn förmodligen inte hyrt rullen in the first place. Jag är alltså en av dem som varken läst böckerna eller sett filmerna och därför "missat" den här skådisen.

Men men.....

Abduction


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar