20 juni 2012

The Avengers

Jag hann!!! Den här filmen ville jag verkligen se på bio, men det har blivit ont om tid för maj och juni är hysteriska månader. Men igår kom vi iväg, äntligen. Det var ingen besvikelse! Jag älskar den här typen av film. Action baserad på Marvels seriefigurer som jag växte upp med, det kan inte bli bättre!

Det är en klassisk film, de onda mot de goda. Det är en otroligt snygg film, de här serietidningshjältarna gör sig bra på film, och med alla effekter så blir striderna otroligt bra. Det är roligt att möta hjältarna från tidigare filmer, de flesta av marvels karaktärer från tidigare filmer är med. Ex. agent Phil Coulson finns ju med i både Iron Man-filmerna och Thor...
Action med humor, snygga hjältar, bra musik, skådisarna har gjort karaktärenrna till sina egna, det känns som att de ÄR Thor, Iron Man, Captain America, Bruce Banner m.fl.

Att filmen är lång, hela 2 timmar och 23 minuter är inget som märks, tiden går fort och det finns inga utfyllnads minuter. Som den vara biobesökaren vet man att de inte tänder belysningen förens filmen är slut. Halva salongen missade därför slutsscenen....

Nästa år kommer Iron Man 3 och Thor 2, Captain America 2 får vi vänta på till  våren 2014... Men jag får väl kolla på den här rullen tills dess, för jag kommer med största säkerhet att köpa den när den släpps på blu-ray!

Det är en solklar lördagsfilm!! Se den!

The Avengers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar