11 juni 2012

Rock of Ages

Det här var kul! Filmen börjar med en tjej på en buss, plötsligt börjar hon sjunga, och sedan börjar fler passagerare sjunga, till slut sjunger hela bussen. Jag funderar vad det här för film egentligen.....
För jag har inte sett någon trailer, eller läst något om vad den handlar om. Jag gick bara på titel... nämligen en superbra låt av Def Leppard, ett av mina favvoband. Hade fått för mej att det kanske skulle handla om dem, men det är ju filmen "Def Leppard -Hysteria".

Men de sjunger inte hela filmen, fast ganska mycket. De raddar upp den ena rockhitten efter den adra, suveränt framförda. Det här blir ett soundtrack att se fram emot!!! Det är lite som "Mamma Mia" fast med Rock istället för ABBA. Skådespelarna är toppen, Julianne Hough och Diego Boneta kommer vi garanterat att se och höra med från. Att Alec Baldwin sjunger duett med Russel Brand är ganska otippat men funkar fint. Jag har aldrig varit något Tom Cruise-fan, och blev det inte nu heller, men han är ganska långt från scientologerna här.... Den enda som spelar över är Chatrine Zeta-Jones....man det är nog meningen.

Det var en kanonfilm, speciellt om man gillar musik och rock! Den är snygg, rolig, har humor med glimten i ögat, Det vore inte helt otroligt om jag ser den igen, får se om jag får maken med mej.... Helt klart en lördagsfilm!! Se den!


Rock of ages

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar