14 augusti 2013

Now you see me

Lite oväntat blev det bio ikväll, en kompis tipsade om den här filmen. Den handlar om 4 magiker som blir utvalda. de sätter upp en spektakulär show där de rånar en bank på ett fantastiskt sätt. Bytet sprids i publiken. FBI och Interpol samarbetar för att knäcka ligan. För att ta reda på hur och varför.

Filmen är fullspäckade med kända skådespelare, Mark Ruffalo och Melanie Laurent spelar poliserna som jagar magikerna Isla Fisher, Dave Franco, Jesse Eisenberg och Woody Harrelson. Morgan Freeman storspelar som vanligt, medans Michael Caine gör en aningen slätstruken roll.

Filmen är storslagen, musiken kanon och effekterna maffig. Det är atcion genom hela filmen, som är nästan 2 timmar lång. En av killarna bakom storyn ligger även bakom Batman-filmerna, och det är samma hänförda känsla jag går ut med från den här filmen. Den är genialiskoch otroligt välgjord. Förutom att jag vill se den igen, för att den var så bra, så måste jag se den igen för att.... man ser en massa nya saker 2:a gången. Du förstår vad jag menar när du ser den :-) Hoppas det kommer en uppföljare, det vore häftigt!

Jag ger den alltså betyget lördagsfilm Plus!! Gå och se den!!

Now you see me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar