12 mars 2012

Midnatt i Paris

Änltigen, en Woody Allen film som jag sett till slutet. Jag vet inte varför jag inte gillar honom eller hans filmer, men han är så stirrig och ryckig hela tiden. Även nu känns det som om Owen Wilson spelar honom, med sitt överentusiastiska sätt.

Måste erkänna att jag inte talade om att det var en Woody Allen-film när vi började se den, när det framkom i förtexten suckade både maken och hans kompis. Men vi beslöt att ge det en chans, och tur var väl det. Bra skådiskar och en smart och rolig story. Ett inte helt förutsägbart slut, sånt gillar jag. Inte så värst lång var den heller 1.34... precis lagom.

Fast att lägga den i kategorin "Fantasy, Komedi, Romantik" som Lovefilm har gjort.... nja... ok för romantisk komedi, med Woody Allen ryck...... En Onsdags-film blir det nog.

Midnatt i Paris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar