17 juli 2012

Snow White and the Huntsman

En regnig måndag, som gjort för bio. Jag hade väl inga direkta förväntningar på filmen, förutom att jag gillar Chris Hemsworth -skarpt!!! Men oj så bra den var! Otroliga effekter, jättebra story, allt fanns med, den elaka drottningen var magnifik! Charlize Theron storspelar. Det enda oklassiska är väl att prinsen är en jägare, lite älvstoft och magi, men annars så... Eftersom jag inte sett "Twilight-filmerna är Kristen Stewart en ny bekantskap för mej. Jag tycker att hon spelar bra, passar i den här rollen som tuff men ändå söt och fin......

Visst levererar Hemsworth som den starka fantastiska hjälte han är, men faktum är att Snövit,  räddar honom när han ligger utslagen... girlpower :-) Ganska oväntat är de gånger jag håller på att hoppa ur stolen, bra skrämseleffekt! Det är inte någon gullig film, vet inte om jag tycker att 11 år är bra satt, 15 kanske vore mer passande. Men det är överraskande och roligt att de fått ihop en gammal saga, till ett modernt, spännande äventyr, inte illa!

Jag tror inte att jag ser den på bio igen, men jag kommer garanterat att hyra eller köpa den när den släpps! Det är en klockren lördagsfilm, se den!

Snow white and the Huntsman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar