15 juli 2012

Tinker, Tailor, Soldier, Spy

Så ramlade den äntligen ner i brevlådan. Förväntningarna fanns där, t.o.m. maken ville se den här filmen. Själv tänkte jag se den redan på bio i vintras, men hann inte. Fick höra att man skulle vara koncentrerad och att det krävdes lite tanke och engagemang för att hänga med i filmen.

Men.... alltså den är 2 timmar och 7 minuter.... de skulle LÄTT kunna ta bort ½-1 timma. Jag fattar inte hur den kan vara så seg, för det är inte större fel på manus, och skådespelarna är ju välkända och bra. Men det går långsamt. Colin Firth, Gary Oldman, Tom Hardy, svenske David Dencik ("Män som hatar kvinnor" "Hamilton - I nationens intresse") och regisören Tomas Alfredson... Det låter ju som upplagt för en helkväll, men icke!

Den går under kategorierna action, drama, internationell terror..... det där med action ver jag inte om jag håller med om. Hela filmen är mörk och dyster, riktigt spännande blir det inte.

Tyvärr kan jag inte rekomendera den här filmen, det får bli en måndagsfilm....

Tinker,Tailor, Soldier, Spy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar