24 april 2013

Iron Man 3

Äntligen, som jag sett fram emot den här filmen. Jag älskar ju Marvels alla supehjältar, men Iron Man har nog vuxit i takt med filmerna. Tony Stark/Iron Man (Robert Downey Jr) är både arrogant och självgod, men när  han möter en fiende, Mandarin (Ben Kinglsley) som verkar oövervinnerlig, inser han vad som är viktigt i livet. Så snart han fått Pepper Potts (Gwyneth Paltrow) i säkerhet tar han upp jakten för att rädda världen igen. Det är några sköna kommentarer som hänvisar tillbaka till "Avengers"-filmen, det är lite roligt när man gillar serierna.

Förutom Downey Jr, Kingsley och Paltrow så spelar också Paul Bettany (Jarvis), Don Cheadle, Guy Pearce, Jon Favreau och Ty Simpkins mycket bra i filmen. Speciellt Ty Simpkins som grabben Harley föll jag för.

Det här är en riktigt bra atcionrulle som verkligen levererar. Högt tempo, en massa fighter och så all underbar teknik! Den är också skön på det sätt att tjejerna i filmen också är atcionroller, både goda och onda. Härlig musik fylld av power, häftiga fordon och så några "plåtgubbar".

Den här filmen är en riktig fullträff! Det här är drygt 2 timmar fröjd! Jag skulle gärna se den igen, och då välja 3D, för det här är en film som verkligen kommer till sin rätt i det formatet. Filmen ska helt klart ses på bio. Det här är en klar lördagsfilm, rekommenderas!

Nu väntar jag på nästa Marvel hjälte, Thor som kommer den 30 oktober. Tur att det är massor av spännande actionfilmer på G före dess ;-)

Iron Man 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar