17 april 2013

Warm Bodies

Romantisk skräckkomedi, hur ska det här gå? Går det verkligen att blanda zombier med tonårsromantik och komedi, och få en feelgood-film? Ja faktiskt!! Jag blev glatt överraskad. Detta är till stor del tack vara underbara Nicholas Hoult, som jag såg första gången i "Om en pojke" och därefter som Hank McCoy i "X-men". Nu är han också bioaktuell med "Jack the Gigant slayer". Här storspelar han zombien R (det är allt han kommer ihåg av sig namn) som är lite annorlunda, han tänker. Det är riktigt underhållande att höra hans tankar när han berättar i filmen. Han räddar en tjej, Julie, som han sedan blir kär i. Teresa Palmer som Julie är helt ok, John Malkovich som hennes far gör dessvärre ingen höjdar prestation. Man han hade kanske inte så mycket att jobba med, det här är inte hans film. Nu har de benranglen som anfaller allt som har en puls, på ena sidan, och människor som skjuter allt som inte har en puls på andra sidan, de här zombierna i mitten får det inte lätt!

Den är rolig, dråplig, spännande och visst kastas jag tillbaka i biostolen ett par gånger, så visst kan man bli lite skrämd.  Den är satt till 15 år, visst var det inte så farligt, men jag kan nog tycka att 11 år är för litet för att se den. Det var en del ruskiga "figurer" ibland. Filmen är ganska kort bara 1 timma och 37 minuter, men den fyller tiden väl. Extra plus blir det för all bra filmmusik, som växlas mellan att faktiskt spelas i filmen och att ligga bakom. Jag ger den betyget fredagsfilm!


Warm Bodies

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar