9 april 2015

Fast & Furious 7

Man skulle ju kunna tycka att det är för mycket, när man är inne på den 7:e filmen i serien. Men här är det fullspäckat med action, precis som det ska vara. Det är lite som Bond-filmerna. Karaktärerna finns där, det är en ny story, ett nytt fall.

Den här gången är det Deckard Shaw (Jason Stratham) som ska hämnas sin bror Owen. Han sätter efter gänget och verkar ostoppbar. Då kommer Mr. Nobody (Kurt Russell) och erbjuder sig att bidra med prylar och män. Men först vill han har en liten tjänst. De måste hämta en hackare, Ramsey (Nathalie Emmanuel) och Guds öga. Så är jakten igång!

Filmen är fylld av häftiga biljakter, fighter och mängder av kvaddade bilar. Dom (Vin Diesel) , Brian (Paul Walker), Letty (Michelle Rodriguez), Tej (Ludacris), Roman (Tyrese Gibson), Mia (Jordana Brewster) och Hobbs (Dwayne Johson). Alla är där och kämpar vidare, för att överleva.  Att Paul Walker avlidit har väl ingen missat, jag var lite rädd över att de skulle göra nån värstinggrej av det med det var smakfullt och fint på slutet. Dock inte alls som jag trott.

Filmen är lång 2 timmar och 18 minuter. Men tiden går i ett rasande tempo och det finns inga transportsträckor här. Många scener är helt otroliga och det är flera gånger jag sitter och håller andan. Det här är en galet bra film som absolut ska ses på bio, jag kommer garanterat att se den igen hemma. Jag ger den betyget Lördagsfilm Plus!

Imdb F&F7

Fast & Furious 7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar