23 juli 2015

Magic Mike XXL

Tre år har gått sedan filmen Magic Mike utspelade sig. Mike har en egen firma och hankar sig fram. Men de gamla gänget är på genomresa på väg till Myrtle Beach för att göra en avslutningsuppvisning. Mike är inte svårövertalad att hänga med. Men han tycker att numren bör uppdateras en del vilket inte alla uppskattar. Sedan går ju inte vägen spikrakt till showen...

Hela gänget är tillbaka förutom Dallas. Channing Tatum (Mike) är lika väldtränad och full av snygga moves. Joe Manganiello (Big Dick Richie) är lika galen och snygg. Matt Bomer (Ken) likaså, fast honom se jag mest i rollen som Neal Caffery i White Collar. Adam Rodriguez (Tito) gör en bra presttion, långt från CSI. Kevin Nash (Tarzan), ja vad ska man säga?! Den kvinnliga fägringen står Jada Pinkett Smith (Rome) för, tillsammans med Andie MacDowll som har en släpig sydstats accent och Elizabeth Banks (Paris) som är lika våpig som i Pitch Perfect 1&2, väldigt långt från Hunger Games.

Jag hade inga större förväntningar på filmen, och när Tatum börjar dansa hemma i verkstaden när en bra låt spelas på radion, vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Det blir både och, jag skrattar så jag gråter stora delar av filmen. Om man inte tar allt s seriöst, så får man en otroligt rolig komedi, med mycket musik. Det blir inga Oscars, och visst är skämskudden nära, men det är ändå helt ok.
Filmen är 2 timmar lång, och den fyller upp den precis, att det är 7 ås gräns är lite löjligt, barn har inget på den här filmen att göra! Jag ger den betyget onsdagsfilm.

Magic Mike XXL Imdb

Magic Mike XXL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar