6 mars 2013

Du gör mej galen!

Spännande att se en film som fick en oscar. Jag tänker ju på "Hunger Games" när jag ser Jennifer Lawrence. Där spelar hon ju tonåring så jag var aningen skeptisk till att hon gör en "vuxen" roll, men herregud, hon fick ju en oscar för den rolltolkningen!!! Bradley Cooper.... ja då tänker jag på "Baksmällan-filmerna", där är han ju rolig.

Det visar sig att jag får ändra uppfattning om mycket! Jennifer Lawrence är fullkomligt strålande! Trovärdig, närvarande, vacker fantastisk skådespelare, endast 22 år!! Imponerande. Bradley Cooper är inte ett dugg rolig, han spelar galen, tyngd, desperat, ensam och får spela ut ett helt annat register än i tidigare filmer. Jag tycker också att Robert De Niro gör en suverän rollprestation, hade nog gärna sett en oscar där också!

Så, vad handlar filmen om?! Jo, Pat släpps ut från psyket där han varit i 8 månader, efter att han misshandlat sin frus älskare. Han flyttar hem till sina föräldrar eftersom han ex-fru har lämnat honom. Tillvaron blir allt annat än enkel. Han vill ha tillbaka sin fru, sitt hem sitt jobb, ja sitt liv! Mitt i allt träffar han Tiffany, men inte heller hon lever ett enkelt liv.

Filmen är 2 timmar lång, men det var inget jag kände av, tiden gick snabbt och det fanns inga transportsträckor. Dialogen var rapp och manus bra. Jag ger den betyget fredagsfilm!
Se den!

Du gör mej galen! (Silver linings playbook)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar